Sainsburys, snídaně, SAE



Všechno dobře dopadlo, dotáhl jsem si do bytu tři igelitky jídla. Ano, jsem teď klidnější a šťastnější. Drobná poznámka k Sainsburys. On je to velkoobchod, jakých je u nás taky dost, ale není to žádná rychlo-lidlo-stavba. Je to solidní kámen, zvenku na velkoobchod ani nevypadá, jeden by mohl hádat kostel, školu nebo třeba nějaký pěkný úřad - práce třeba?
Další dobrá zpráva je, že z KF FF MU zde již nejsem sám (alespoň dočasně), je zde dr. István. Je to nespravedlivé, já jsem tu dva měsíce a pořádnou anglickou snídani jsem neměl. Dr. Ištván je zde dvě rána a měl ji hned dvakrát. A tímto nekončí, bude ji mít i zítra a kdo ví, kdy ještě. No co, trochu si popláču a bude to hned dobré.

Dlouho zde nebyla zmínka o žádné nové architektuře. Ne, že by se nestavělo.
Coop Himmelb(l)au dostavěli v Mnichově Svět BMW. Oproti jiným projektům je tento více umírněný - přesto to neznamená, že se jedná o řadovou stavbu. Haha, koho by to napadlo. Namísto rozkladu zde převládá dynamika a dojem pohybu. Alespoň ta asymetrická kompozice je zachována.
Ropní šejkové mají peněz dost a ví, že ropa tu nebude navždy. Investují do neuvěřitelných projektů, o některých tu byla řeč. Nově se do jejich sbírky architektonických celebrit přiřadili OMA (Rem Koolhaas) a Foster + partners. OMA připravila megalomanský návrh nové městské části Dubaje a F + p World Trade Centrum pro Abu Dhabí. F+p zachovávají kontinuitu s předchozími zásadními projekty; osobně mám ale pocit, že výraznější ladné křivky a prohnutí jsou ovlivněny Zahou Hadid. Ale kdo by se co divil, její práce je fascinující a její hvězda je na vrcholu. Stavba F + p je navržena tak, aby poskytovala příjemný stín a současně dostatek světla. Projekt je zcela podřízen místním geografickým podmínkám, chlazen bude větrem od moře a chráněn proti větru z pouště.
To se mi líbí. Návrh je na pohled krásný a navíc není zanedbána funkční stránka budovy.
Ale kde je blobotnici konec...

Žádné komentáře: