Rosi Uno

Onehdá mi Juanlem nabídl, abych něco napsal na jeho blog. Tak tady to má. Napíšu Vám, co mě poslední dobou zaujalo. V literatuře to byly Povídky malostranské. Ptám se! Kdy jste je naposledy četli? Na základce? Chyba! Já jsem si z nich pamatoval více méně pouze popisy postav, které jsou sice moc zajímavé, ale dnes už nic podobného nikoho neoslní. Co je mnohem zajímavější je Nerudův vypravěč. Zmnožená perspektiva, polopřímá řeč, "masírování" implicitního čtenáře. No je to rošťák, ten Neruda! Jinak z literatury nemám žádné nové objevy (v poslední době jsem četl Párala, Kunderu a pak pár knih věnujících se historii, takže nic, co by stálo za pozornost :)

Věnujete se tu taky architektuře. Víte, že letošní rok věnovalo UNESCO mj. Františku Hlávkovi? http://www.hlavka-jubilejni-rok.cz/. Znám pár jeho staveb (Praha, Vídeň, Černivce) a musím říct, že to je můj šálek kávy! Ale k architektuře moderní: mé brigádní povinnosti mě zanášeli do českých bank v Praze. Těšil jsem se na pěknou architekturu. Vždyť kdo by měl sypat jiný než ony, tak jak to bylo třeba za první republiky (viz bývalá ČS na Národní třídě - dnes Knihovna AV ČR, Živnobanka na Příkopech atp, atp... Současné banky mě trochu zklamaly. Většinou sídlí ve fádních prosklených věžácích (je z nich sice krásný výhled, tak jako z pankráckého Motokovu, ale pohled na ně je tristní). Tu mě však mé kroky měly zavést do jakýchsi Radlic. Co to je? Čekal jsem další podivnou stavbu v panelákovém háji, ale ouha! Je tam nové sídlo ČSOB! A moc krásné! Venkovní fasáda sice sklo a ocel, ale vkusně doplněná jakýmisi dřevěnými jalousiemi. A vnitřek? Nádhera: vzdušné, prostorné, krásné střídání horizontál a vrtikál, hra se světlem, ale tím to nekončí. Je tam i spousta tekoucí vody a květin. A co je hlavní, nepůsobí to přeplácaně! Pane architekte, smekám!

K sportu: olympiáda neměla být přidělena Číně. Lidstvo je nepoučitelné. Změnilo se fašistické Německo po olympiádě v Berlíně? Změní se Čína? Ne. Ale jinak, když už to tam je, tak Berdych se Štěpánkem vyhrají čtyřhru, Šeberle získá medaili a pak možná bude ještě několik dalších medailí. Ostatní sporty: Stanley cup vyhrají Jezdci po vítězství nad Červenými (proč se vlastně říká Rudými?) křídli, Sparta pochopitelně obhájí double a ve základní skupině LM bude příští rok hrát s Juventusem Turín. A hlavně TJ Sokol Neustupov konečně najde brankářskou jedničku!


Diky Rosimu za prispevek. Nezbyva, nez poprat TJ Sokol Neustupov zdar a stesti!

Žádné komentáře: