Rosi duo

Politika. Zjistil jsem, že mezinárodní právo je nesmysl. Považte, měla by ho střežit OSN. Ale stálí (a nejmocnější) členové RB OSN jsou zřejmě proti. Rusko, parlamentní demokracie, která spočívá na tom, že prezident, který má v zemi rozhodující pravomoce, vybere svého nástupce (tak jako Jelcin Putina a Putin Medveděva) a lid ho zvolí. USA šíří svoji demokracii bez mandátu OSN (1950 překročil generál MacArthur 38. rovnoběžku, 2003 útok na Irák). Čína okupuje Tibet a likviduje tamní kulturu. No a pak jsou tam ještě 2 státy, jeden se podřizuje v zahraniční politice USA a o zahraniční politice posledního státu se toho od časů prezidenta a velkého generála de Gaulle nic moc neví.

Historie: Nejkrásnější je v české historii sledovat vztahy Čechů a Němců. Vono vlastně o nic jiného v české historii nejde.

Hudba: Nejvíc mě v poslední době zaujalo toto: R. E. M.: Accelerate, Nina Simone (nalezeno ve filmu Tajnosti), Priessnitz (nalezeno), Sto zvířat: Rozptýlení pro pozůstalé, Vypsaná fixa: Fenomén, The Beatles: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.

Divadlo: Musím se vyznat, že moje nejoblíbenější divadlo je Činoherní klub. Herci a dramaturgie jsou tam na vysoké úrovni. Zatím žádná inscenace, kterou jsem tam viděl, mě nezklamala. A teď! Jako jediní dostali od Milana Kundery svolení inscenovat jeho Ptákovinu. Kundera dal svolení pouze tomuto nastudování a pouze pod režijním vedením Ladislava Smočka. Hlavní roli bude mít Ondra Vetchý. Opravdu se těším!

Cstování: Byl jsem už skoro ve všech územních útvarech, které byly součástí Koruny české nebo patřily pod slavnou Habsburskou monarchii v době jejího největšího rozmachu. Kam bych se chtěl ještě podívat? Do Bnaniborska a Lužice, do slezské Vratislavi. A velice mě láká Tyrolsko, hlavně Jižní. A chtěl bych poznat Čechy, protože jsem zjistil, že jsou místa, která jsou pro mě zcela neznámá. Jako oblast Železných hor a navazující Žďársko, a pak zcela záhadná oblast od Opavy přes Bruntál až po Mohelnici. Bydlí tam vůbec lidi? Slyšeli jste někdy, že by se tam něco stalo?

3 komentáře:

macaska řekl(a)...

K tématu Bruntálu můžu dodat jen nepříliš zdařilý vtip, ale zčásti odpovídá na Tvou otázku:

U gynekologa
Lékař prohlíží ženu, dosti důkladně, kroutí hlavou a říká - to je Bruntál.
Zavolá kolegu, ať se jde podívat. Ten zaostří, stáhne obočí a říká: Tak to je Bruntál. Zavolají třetího - ten prozkoumá pacientku. Vzmůže se jen: Bruntál!
Zmatená žena na koze: co to je, pánové, za zvláštní diagnózu?
její gynekolog: Milá paní, Bruntál je totiž hrozná díra.

ale jinak tam mají hezkou "metaforickou" řeč, včera jsem stála několik hodin u pásu s kolegyní z těch končin, zatímco mě bolely nohy, ji bolely stopy. Sympatické!

koza řekl(a)...

vole, u pásu?

macaska řekl(a)...

jo, milá zlatá kozo, u pásu :)
Vůl

Na vymytí mozku neznám nic lepšího. Pak se ti tam zapisují hluboké myšlenky typu: "jo, dřív to bylo jiný, šaty sis musela ušít, ale teď, teď je koupíš. Někdy jsou drahý a někdy levný."

"mám v ledničce salám, Radka je vegetariánka, všechno to vyházela a křičela, mami, co budu jako jíst?"

"když jsem mu řekla, že se rozcházíme, zlomil mi malíček, špatně to srostlo, mám s tím problémy už od léta. Nesměla jsem nikam chodit. Mezi svý přátele mě nezavedl nikdy. Na mobilu měl Banderase a poslouchal Landu. Když mluvil do telefonu, tak jenom italsky, měsíc jsem chodila do práce s modřinama, pak se mně konečně podařilo odstěhovat"
Tak se jí ptám, jak dlouho s ním žila. Prý rok!! Tak se ještě jednou naivně ptám "a o čem jste si povídali?" Ona: "my jsme si vlastně vůbec nepovídali."
Ale teď už má nového a dokonce jí do práce psal, jak mu chybí.

Takže to se člověk dozví u pásu nebo u "ponku" :) mimo to, že jsi nucena poslouchat Evropu2, ten fabrikovej šrumec je mi milejší.

Hezký večer
pozdní večer
první večer
večerní večer
borový večer
hrdliččin večer
Vůl
:)