Liverpool

Víte, které město je městem kultury pro rok 2008?
Nevěděli jste, ale tušíte, když se ptám v příspěvku s názvem Liverpool?
Ano, je to tak. Je to opravdu Liverpool. Město slavného FC s hymnou You´ll never walk alone a Beatles. Musím přiznat, že jsem byl mile překvapen. Široké bulváry a megalomanské budovy 19. století dokazují, že přístav přinášel a přináší (ve městě se hojně staví) dostatek prostředků. Taky jsem doplnil deficit umění, když jsme navštívili dvě muzea během jednoho odpoledne. Pierre Bonnard, Lucian Freud, Francis Bacon, Claude Monet, Pablo Picasso, Joseph Wright of Derby, Rembrandt, Rubens, atd.
Foto v albu.

2 komentáře:

macaska řekl(a)...

V Brně – tom našem centru kultury – člověk pociťuje spíš PŘÍRODNÍ DEFICIT, tak se to aspoň dnes odpoledne přihodilo mně a Pavlíně. Místo do MG, kde bychom zkontrolovaly, co galerie nakoupila za 15 let, jsme se vydaly na Stránskou skálu, podupat co tu nastřádáno za 150 miliónů let. Naše cesta ovšem nebyla ani nejrychlejší, ani nejkratší. Pavlína tvrdila, že sice nemá orientační smysl, ale že skálu určitě už ze šaliny uvidíme.

První pokus – výpadovka, čtyřproudá dálnice, mosty a betonové propletence, odpadky kam se podíváš

druhý pokus – paneláky, chatové území, opile vlnivá pletiva od králíkáren jako ploty kolem pahýlů a vypálených trav, keře, co už nikdy nepokvetou, graffity, továrna na lepidlo, smrad

Třetí pokus – schody, cesta mezi domy, pouliční kytarista s přítelkyní, sedmikilová kočka, vlčák těšící se z poletujícího lístku, (mimo jiné tma), vápenec, bobule, (kavyl, kudlanka nábožná – tušeny), několik osamocených mužů na procházce, první: dlouhé vlasy – poutník se k nám obrátil zády a s výhledem na komín ZETORu a spalovnu bloumal po kraji, už mu nebylo dvacet, ani třicet, padl na něj splín delší než jeho vlas; druhý: tenké brýle, rýchlý krok, obrovská červená krosna (když se k nám opět obrátil zády), v barvě nejistota, západ slunce je podvodník.

Cestou zpátky mi Pavlína ukazovala, kde "asi" bydlí Dana, moc jsem jí to nevěřila :)
Touha experimentovat a převracet zaběhnutý pořádek ve mně rostla, a tak jsem souhlasila s Modrou růží a JAHODOVÝM PIVEM s brčkem!!! Snad poprvé mě Pavlína u piva předběhla. Zvládla jsem polovinu. Nikdy víc! V záležitostech piva zůstanu staromilcem.

macaska řekl(a)...

Tak v Českých Budějovicích by prý chtěl žít každý! Obzvláště dnes při 21 stupních.
Já nechápu, proč se těm teplotních rekordům pořád divíme. Obzvláště "dnes".
Novinky z kulturního Brna - pan Jirman si z restaurace nepřinesl opici, nýbrž tašku knih! Mezi nimi i sirotčí obal Ságy rodu Forsytů a v něm do herbáře připravený vylisovaný SVÍZEL (druhové jméno zřejmě: PŘÍTULA), s přesným určením však Mr. Jirman váhá.