CNY

Chinese New Year
Byl jsem pozván na oslavu nového čínského roku, který začal právě včera. Taková pozvání se neodmítají, to je jasné. Základní otázka: co pijí Číňané? Víno, rozhodl jsem. Koupil jsem tedy jednu lahvinku červeného a s vidinou bujarého veselí vyrazil na party. Ovšem! Jiná ves, jiný pes nebo jak je to. Tradiční oslava CNY probíhá v tradičním čínském oblečení (to bohužel zůstalo v Číně, škoda) v úzkém rodinném kruhu. Smyslem je pietní vzpomínka na předky. Živé i zesnulé.
Otázka: Proč jsem tam byl já?
Odpověď: ?
Celá oslava spočívala ve velmi dobré večeři a infantilní hře s míčem poté (nezúčastnil jsem se, protože pohazovat si s míčkem v kuchyni tak, jak to dělávají princezny v pohádkách/v zahradě/, které u toho prožívají nepochopitelné exaltované veselí, mi přišlo příliš nedůstojné, ale problém byl zřejmě v tom, že jsem byl střízlivý). Totiž hostitelé připravili dvě piva pro sedm lidí. Se svojí sedmičkou červeného jsem vypadal jako pravý východoevropský alkoholik. (Náhodou se následně ptali, kolik vypiji piv, kolik vodky a kolik pijí ostatní doma. Nevěřili, když jsem se snažil vysvětlit, že vodka se u nás nepije, to v Rusku, my dvě, tři, čtyři, někdy vyjímečně pět, osm, deset piv, víc ne, to už pak jenom někteří...) Nicméně jsem se solidárně rozdělil, což na Asiaty bylo zřejmě moc. A žádné čekání na půlnoc, po desáté hodině se dojedlo, dohrálo a rozloučilo. Kdo by tomu věřil?

Žádné komentáře: